چگونه از ريزش موها جلوگيري کنيم

عمده ترين دلايل ريزش مو چيست؟

ريزش مو ممکن است دلايل متفاوتي داشته باشد.آسيب هاي ناشي از حرارت سشوارها، اتوي مو ، ويو و همچنين رنگ کردن موها مي تواند از دلايل عمده ريزش باشند. فشارهاي عصبي يا استرس و همچنين رژيم غذايي نيز جزو علت هاي اصلي ريزش مو به شمار مي آيند. کمبود ويتامين و پروتئين باعث مي شود مو فوليکول هاي خود را از دست داده و ضعيف شود. دلايل متابوليکي هم مي تواند از دلايل ريزش مو باشد. تيروئيد نامتعادل يکي از اصلي ترين علل ريزش مو است.

ريزش مو تا چه اندازه اي طبيعي است؟

به طور طبيعي هر انساني بين ??? تا ??? هزار تار مو روي سرش دارد. که روزانه ريزش بين ?? تا ?? عدد تار مو مشکلي ايجاد نمي کند. اما اگر بين ??? تا ??? تار مو در روز از دست دهيد، بايد به پزشک خود مراجعه نماييد.

آيا نوع مو ميتواند در ريزش آن تاثير گذار باشد؟

موهاي فر بيش از موهاي صاف تمايل به ريزش دارند. به خاطر اينکه اغلب زنان موهاي فر خود را با اتو و سشوار صاف مي کنند. که اين امر به فوليکول مو آسيب ميرساند . حرارت دادن موها باعث مي شود که رطوبت موجود در آن گرفته شده و مو خشک و ترد و شکننده شود. موهاي بلند به نظر مي رسد که بيشتر از موهاي کوتاه بريزد براي اينکه جرم موي بلند بيشتر است وريشه مو ضعيف تر مي شود.

از کجا بفهميم موهاي سالمي داريم؟

بافت موي شما کليد شناسايي سلامت فوليکل مو است. با استفاده از دو يا چند آينه مي توانيد موهاي پشت و مرکز سر را امتحان کنيد. به طور طبيعي يک برآمدگي روي سر افراد وجود دارد که به آن ورم اکسيپيتال مي گويند. اين محل جايي است که بايد تغييرات زمينه مو را بررسي نماييد. در اين ناحيه مو نبايد هيچ تغييري از خود نشان دهد. چنانچه کيفيت موي بقيه نقاط سر – از نظر درخشندگي يا ضخامت – با اين ناحيه همخواني نداشت، با يک متخصص مشورت نماييد. موها بين ? تا ? ماه ماندگاري دارند بنابراين اگر چيز ناخوشايندي رخ دهد، شما تا شش ماه بعد هيچ اثري از آن مشاهده نخواهيد کرد. يکي از راههاي بررسي مو مشاهده ريشه موي ريخته شده مي باشد. اگر اطراف ريشه مو به شکل دايره حبابي شکل باشد نشان دهنده اين است که مو رشد خود را کرده و ريزش آن طبيعي است.

علاوه بر عدم استفاده از ابزارهايي چون اتو مو و سشوار ، چه کارهاي ديگري براي جلوگيري از ريزش مو ميتوان انجام داد؟

همانطور که قبلا گفتيم عملکرد غده تيروئيد در ريزش مو تاثير دارد. پزشکان توصيه ميکنند که از مصرف سويا پرهيز کنيد. براي اينکه مصرف سويا در بيشتر افراد روي جذب عملکرد تيروئيد تاثيرات منفي از خود به جا مي گذارد.اما موثر ترين روش حفظ سلامت مو و جلوگيري از ريزش آن اين است که به ميزان کافي ويتامين B ويتامين آهن و پروتئين مصرف کنيد .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *