مراقبت از موها با دانستن اين ۸ نکته!

مراقبت از موها با دانستن اين ۸ نکته!

مراقبت از موها با راهکارهاي ذيل :
۱- مراقبت از موهاي نازک با استفاده از سيليکون
موهاي نازک و کم عمر يکي از شايع ترين علل مراجعه افراد به متخصصان پوست و مو بوده و هميشه باعث ناراحتي افراد مي شود. اما مساله آنجاست که خانم ها اطلاعات کمي در خصوص راه و روش هاي تقويت موي سر دارند.
نرم کننده هاي قوي فقط باعث افزايش انعطاف موها مي شوند. بنابراين بهتر است نرم کننده هاي حاوي سيليکون را انتخاب کنيد، نظير دايمتيکون و سايکلومتيکون.
اين نرم کننده ها تارهاي مو را با يک غشاي نازک مي پوشانند و باعث جدا شدن تارهاي مو از هم مي شوند. بنابراين موهاي پرپشتي به ما مي دهند که چرب هم به نظر نمي رسد. سيليکون اين محصولات حتي بعد از شست و شوي کامل با آب نيز بر سطح مو باقي خواهد ماند.
۲- براي تقويت موي سر و داشتن موهاي سالم، ماهي و مغزهاي روغني را حتما بخوريد.
اين موادغذايي حاوي ترکيباتي هستند که داشتن موهاي زيباتر را تقويت مي کنند. پس با ماهي ها مخصوصا ماهي قزل آلا و مغزها مثل آجيل بيشتر دوست باشيد. پروتئين موجود در آنها و همچنين محتواي بالاي چربي امگا ۳ در آنها به حفظ سلامت پوست سر و تقويت موي سر جدا کمک مي کنند.
سبزيجات برگ سبز، لوبياها و حبوبات و نيز هويج از ديگر مواد غذايي مناسب براي سلامت موهاي و تقويت موي سر شما مفيد هستند.
از رژيم هاي لاغري سخت نيز جدا پرهيز کنيد. اين رژيم ها با کاهش مواد مغذي دريافتي، باعث ريزش مو مي شوند، زيرا موها اولين جايي هستند که کمبود مواد مغذي را احساس مي کنند.
۳- مراقبت از موها با استفاده نکردن از آب داغ
لازم است بدانيد آب داغ با از بين بردن روغن طبيعي موجود در سطح موها، باعث کدر شدن و از بين رفتن درخشندگي موها مي شود. بنابراين شستن سر با آب بسيار گرم و در دفعات مکرر به راحتي باعث از بين رفتن درخشندگي طبيعي موها خواهد شد.
اما منظور ما اين نيست که شما بايد حمام آب سرد داشته باشيد و يا خيلي دير به دير حمام کنيد. بلکه توصيه ما اين است که از آب ولرم براي شستن موها در حمام ها استفاده کنيد و فراموش نکنيد که پوست سر خود را آرام بشوييد.
۴- مراقبت از موها با پروتئين 
اگر شما هم از آن دسته افرادي هستيد که همواره از وسايل برقي و داغ مانند اتوي مو، بابليس و هر وسيله ديگري براي موهاي خود استفاده مي کنيد، و يا از آن دسته افرادي هستيد که به طور مکرر موهاي خود را رنگ يا فر مي کنيد، بايد بدانيد که همواره در حال تخريب و آسيب زدن به لايه پوشش دهنده و بيروني موهاي خود هستيد.
نتيجه نهايي اين آسيب ها هم چند شاخه شدن انتهاي مو و يا همان “موخوره” خواهد بود. اما امروزه محصولات آرايشي و بهداشتي زيادي هستند که از اين آسيب موها محافظت مي کنند، مخصوصا نرم کننده هاي حاوي پروتئين.
لازم است اين نرم کننده ها چند دقيقه در انتهاي موها باقي بمانند. اما فراموش نکنيد تاثير اين نرم کننده ها تنها تا حمام بعدي بر موها مي ماند. بنابراين براي رسيدن به تاثيرات آنها لازم است مصرف آنها به صورت مکرر باشد.
۵- مو قرمزها، موهاي پرپشت تري دارند.
پرپشت و کم پشت بودن موها ارتباط بسيار قوي با ژنتيک افراد دارد. ولي نحوه رفتار با موها نيز اهميت زيادي دارد، براي مثال افرادي که موهاي قرمزي دارند، معمولا موهاي پرپشت تري دارند. در حالي که افرادي که موهاي بلوند دارند، موهايشان معمولا نازک تر است.
اما مراقبت از مو با نحوه خشک کردن هم در حجم موها موثر است؛ مثلا در صورت استفاده از دستگاه هاي خشک کننده مثل سشوار، بهتر است ابتدا نوک موها را خشک کنيد. از هواي خيلي گرم سشوار براي خشک کردن موها استفاده نکنيد و وقتي موها به حالت نيمه خشک رسيد، سشوار را خاموش کنيد.
۶- در مراقبت از موهايتان شوره سر را با روغن ها بدتر نکنيد.
شوره سر، حتي با وجود پوسته هاي ريز پخش شده در شانه، علامت هيچ نوع خشکي پوست سر نيست. بلکه در اينجا پاي يک اختلال کوچک در پوست سر در ميان است. در اين زمان استفاده از روغن ها براي آرام کردن پوست سر، تنها آن را بدتر خواهد کرد.
براي درمان شوره سر، استفاده از شامپوهاي درماني که طبق دستور پزشک مي توان آنها را از داروخانه تهيه کرد، بهترين راه حل است. براي اين منظور اين شامپو را براي ۵ دقيقه بر روي سر خود ماساژ دهيد. دقت کنيد که بعد از اين ۵ دقيقه، شامپو کامل از پوست سر شسته شود.

 

۷- در مراقبت از مو از خشک کن هاي قوي چشم پوشي کنيد.
شما ممکن است ترجيح دهيد به جاي صرف وقت زياد براي خشک شدن موها، آنها را در عرض چند دقيقه خشک کنيد. اما لازم است در انتخاب آنها نيز دقت کنيد.
براي اين منظور توصيه مي شود از سرعت و شدت پايين دستگاه استفاده کنيد. شايد برايتان جالب باشد بدانيد که سرعت و حرارت دستگاه هيچ تاثيري در سرعت خشک شدن موها ندارد.
۸- براي کاهش ريزش مو، موهايتان را کمتر شانه بزنيد.
حرف هايي که مي گويند تعداد تار موهايي که هر روز از سر مي ريزد، به طور مطلق و هميشه صد تار مو است را باور نکنيد. درست است که همواره و در هر روز تعدادي از تار موهاي ما مي افتد، اما تعداد و شدت آن را ما خودمان تعيين مي کنيم، براي مثال شانه زدن و مخصوصا استفاده از برس يکي از کارهايي بسيار موثر در افزايش شدت ريزش مو است.
وقتي موهايمان را شانه مي زنيم، بخشي از ريزش مو طبيعي است. درست است به طور معمول مي توان گفت هر فردي در بهترين شرايط سلامت پوست و مو روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ تار موي خود را از دست مي دهد. اما براي داشتن ريزش موي طبيعي از شانه هايي که نوک هاي گرد و نرم دارند استفاده کنيد و فراموش نکنيد که هرگز موهاي خيس خود را شانه نزنيد.

هميشه و همه جا مراقب از موهاي خود را فراموش نکنيد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *