مراقبت از مو در هنگام ورزش

همه ما مي دانيم که اتخاذ شيوه زندگي مناسب در حفظ سلامت ما نقش دارد و يکي از معيارهاي اين شيوه زندگي انجام ورزش هاي منظم است. با اين حال بايد دانست که عرق کردن هنگام ورزش به موها ضرر مي رساند. بنابراين لازم است هنگام ورزش کردن از موهاي خود مراقبت کنيد.

عرق چگونه به مو ضرر مي رساند و چگونه مي توان از آن پيش گيري کرد؟هنگام عرق کردن تراکم نمک در مو و پوست مو بيشتر مي شود و اين امر به خشکي و در نتيجه شکنندگي مو منجر مي شود. روي پوست سر، منافذ متعددي وجود دارد که نفس مي کشد و مواد روي پوست سر را به خود جذب مي کند. تراکم نمک و مواد زايد نه تنها منافذ را مسدود مي کند بلکه گاهي اين مواد از طريق منافذ جذب مي شود. براي پيش گيري از اين امر، پس از ورزش کردن عرق را از مو و پوست پاک کنيد.

حفظ موهاي سالم و براق پس از ورزش

عرق سموم را از بدن دفع مي کند و اين امر باعث شادابي پوست مي شود. اما براي اين که عرق به موها آسيب نرساند بايد چند نکته را در نظر داشته باشيد.

? -هنگام ورزش کردن، موهاي خود را با کش ببنديد.

? -موها را از صورت و گردن جمع کنيد تا کمتر عرق کنيد و خنک تر بمانيد.

? -براي پيش گيري از عرق روي پيشاني روسري و يا هد از جنس کتان ببنديد.

? -دستمال حوله اي همراه داشته باشيد تا پس از ورزش يا هنگام استراحت بتوانيد عرق خود را خشک کنيد.

? -روزهايي که ورزش هوازي انجام مي دهيد، سر خود را بشوييد.

? -از شامپوهاي با PH متعادل استفاده کنيد. اين نوع شامپو بدون داشتن ضرر شيميايي مو و پوست سر را تميز مي کند.

? -پس از حمام، موهاي خود را خشک کنيد.

? -براي مراقبت از پوست سر و مو، به طور هفتگي پوست سر را با روغن زيتون، بادام يا نارگيل گرم ماساژ دهيد و پس از نيم ساعت با شامپوي گياهي بشوييد.

? -استفاده از ماسک هاي طبيعي مانند مورد، آواکادو يا تخم مرغ براي مو مفيد است.

?? -با نوشيدن آب کافي، ميزان آب بدن خود را کنترل کنيد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *